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ARTIST NOTE
The Change of My Work
My Work sets up pillows as the main motif. The shape of pillows means dreaming comfortable rest and tomorrow’s hope, sharing a love with each other leaned against, and recharging energy.
Now, such shape of pillows has been transformed into the long oval shape of Jukbuin(Dutch wife). This shape originates from the shape of Wish Jukbuin on which the wish papers used as performance art materials are fully hung.
After such form of Jukbuin was expressed simply in the form of initials, recently such form is expressed in the form of stroke drawing work combining the letters of the 12 Zodiacs, because such stroke drawing technique expresses the flow of time like a diary without painting over to resemble the shape of pillows containing the records of life like a time capsule. Again, this stroke work is also developed in parallel with the form of calligraphy carving (wood carving) and the casting technique printing the calligraphy carving on Hanji (Korean paper). This work will present another direction of experimental expression method.
나의 작업은 베개를 주 모티브로 삼고 있다.
평온한 안식과 내일의 희망을 꿈꾸며 서로에게 기대어 사랑을 나누고 에너지를 재충전하는 베개의 모습이 지금은 긴 타원형 모습의 죽부인의 모습으로 변화되어 왔다. 이는 퍼포먼스 소품으로 사용하는 소원지가 가득 매달린 소망 죽부인의 모습에서 기인 된 것이다.
그러한 죽부인의 형태는 단순하게 이니셜 형식을 띄다가 근래 들어 12지의 글자들이 조합된 획(劃) 드로잉 작업 형태로 표현되고 있는데, 그것은 덧그리지 않고 시간의 흐름을 일기처럼 표현해 내는 드로잉 기법이 삶의 기록들을 타임켑슐처럼 담고 있는 베개의 모습과 닮아 있기 때문이다. 이러한 획 작업들은 다시 서각(판각)의 형식과 그것을 한지로 찍어내는 캐스팅 기법과 병행된 작업으로 전개되고 있다. 이번 작업은 실험적 표현 방식의 또 다른 방향을 제시해 줄 것이다.
ARTIST NOTE
The Change of My Work
My Work sets up pillows as the main motif. The shape of pillows means dreaming comfortable rest and tomorrow’s hope, sharing a love with each other leaned against, and recharging energy.
Now, such shape of pillows has been transformed into the long oval shape of Jukbuin(Dutch wife). This shape originates from the shape of Wish Jukbuin on which the wish papers used as performance art materials are fully hung.
After such form of Jukbuin was expressed simply in the form of initials, recently such form is expressed in the form of stroke drawing work combining the letters of the 12 Zodiacs, because such stroke drawing technique expresses the flow of time like a diary without painting over to resemble the shape of pillows containing the records of life like a time capsule. Again, this stroke work is also developed in parallel with the form of calligraphy carving (wood carving) and the casting technique printing the calligraphy carving on Hanji (Korean paper). This work will present another direction of experimental expression method.
나의 작업은 베개를 주 모티브로 삼고 있다.
평온한 안식과 내일의 희망을 꿈꾸며 서로에게 기대어 사랑을 나누고 에너지를 재충전하는 베개의 모습이 지금은 긴 타원형 모습의 죽부인의 모습으로 변화되어 왔다. 이는 퍼포먼스 소품으로 사용하는 소원지가 가득 매달린 소망 죽부인의 모습에서 기인 된 것이다.
그러한 죽부인의 형태는 단순하게 이니셜 형식을 띄다가 근래 들어 12지의 글자들이 조합된 획(劃) 드로잉 작업 형태로 표현되고 있는데, 그것은 덧그리지 않고 시간의 흐름을 일기처럼 표현해 내는 드로잉 기법이 삶의 기록들을 타임켑슐처럼 담고 있는 베개의 모습과 닮아 있기 때문이다. 이러한 획 작업들은 다시 서각(판각)의 형식과 그것을 한지로 찍어내는 캐스팅 기법과 병행된 작업으로 전개되고 있다. 이번 작업은 실험적 표현 방식의 또 다른 방향을 제시해 줄 것이다.
劃 - 화합 Stroke - Harmony 2019 Enameled Stainless Steel on Canvas 70×70cm
劃 - 화합 Stroke - Harmony 2019 Mother of Pearl on Hard Board 100×45cm
퍼포먼스를 위한 作業日記 Work Diary For Performance 1998 Mixed Media 112.0x145.5cm
劃 : 나-飛 Stroke : Self-Fly 2017 Mixed Media 45×45cm
연인 Sweetheart 2011 Acrylic on Canvas 72.7×116.8cm
슬픈 서곡 - 기억상실증 Sorrowful Prelude - Amnesia 1993 Mixed Media 72.7x53cm
베개일기-그의 새 Pillow Diary - His Bird 2009 Mixed Media on Chopping Board 27x52cm
劃: 말과 새와 나 Horse, Bird and I 2020 Mother of Pearl on Canvas 38x38cm
劃: Harmony 2020 Mother of Pearl on Canvas 38x38cm
劃: 無爲自然 2020 Mother of Pearl on Canvas 40x70cm